2013. március 8., péntek

A hátoldalon a kis rajzok mire valók?



Néhány javaslat a hátoldal használatához. (Halk keresztyén zene szólhat a háttérben.)
Miután már jól átbeszéltük és tudjuk az adott betűvel az igeverset, következhet a másik oldala. A gyerekek könnyen felismerik a 6 ábrát. Eloszthatjuk a családtagok között, hogy ki melyik ábráról fog beszélni, és melyik gyerek mit színezhet be.
Koruknak megfelelő kérdésekkel segíthetünk a kisebbeknek. Pl.: Mi ez? Élőlény, tárgy, fogalom? Mire használjuk? Miből készül? Van nekünk? A valóságban milyen színű? Találkozunk vele a Bibliában? Melyik történetben? Tudsz olyan Bibliaverset említeni, amiben szó esik róla?
Néhány hátoldalon találunk számokat is. Egy kis matematikát is beleszőhetünk. Pl.: Páros szám? Egyjegyű? Mik a szám szomszédai? Ha mégannyit adsz hozzá…? Ha megszorzod … -vel? stb.
Játszhatunk barkochba-t, úgy, hogy előbb mindenki csak a saját ábráját nézheti meg (a többit eltakarjuk). A többiek kérdeznek, és a válaszokból kitalálják, mi van a képen.
Alkossunk mondatot, amiben az adott ábra betűjével kezdődjön minden szó, de az az ábra is szerepeljen benne! Pl.: N betűvel így hangozhat: „Nappal negyvennégy nagyon nagy napraforgó nevetgélt nekem nevemen nevezve.”  (Ez sok derűs percet szerezhet a gyerekeknek.)
Szedjük betűrendbe az ábrák neveit!  Pl.: Ő betűnél: őr, őröl, ősz, őszibarack, őszül, őzike.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése