Néhány javaslat a hátoldal használatához. (Halk
keresztyén zene szólhat a háttérben.)
Miután már jól átbeszéltük és tudjuk az adott betűvel
az igeverset, következhet a másik oldala. A gyerekek könnyen felismerik a 6
ábrát. Eloszthatjuk a családtagok között, hogy ki melyik ábráról fog beszélni,
és melyik gyerek mit színezhet be.
Koruknak
megfelelő kérdésekkel segíthetünk a kisebbeknek. Pl.: Mi ez? Élőlény, tárgy,
fogalom? Mire használjuk? Miből készül? Van nekünk? A valóságban milyen színű?
Találkozunk vele a Bibliában? Melyik történetben? Tudsz olyan Bibliaverset
említeni, amiben szó esik róla?
Néhány hátoldalon találunk számokat is. Egy kis
matematikát is beleszőhetünk. Pl.: Páros szám? Egyjegyű? Mik a szám szomszédai?
Ha mégannyit adsz hozzá…? Ha megszorzod … -vel? stb.
Játszhatunk barkochba-t, úgy, hogy előbb mindenki csak
a saját ábráját nézheti meg (a többit eltakarjuk). A többiek kérdeznek, és a
válaszokból kitalálják, mi van a képen.
Alkossunk mondatot, amiben az adott ábra betűjével
kezdődjön minden szó, de az az ábra is szerepeljen benne! Pl.: N betűvel így
hangozhat: „Nappal negyvennégy nagyon nagy napraforgó nevetgélt nekem nevemen
nevezve.” (Ez sok derűs percet szerezhet
a gyerekeknek.)
Szedjük betűrendbe az ábrák neveit! Pl.: Ő betűnél: őr, őröl, ősz, őszibarack,
őszül, őzike.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése